Wednesday, April 22, 2009

perlu pemimpin baru? tua? atau liberal?

mat berdekah gelak bila pas bukit bintang nak ajis bertanding jawatan presiden. alasannya sebab nakkan ketua yang baru. mat sempat jumpa kawan mat ni. dia yang sibuk bercerita kat mat. mungkin ada sesuatu disebalik sokongan kepada ajis tu.

nak ketua baru? ajis dah old skool la.. itu ketua lama.. bukan ketua baru.

atau mereka tengok ajis mudah diperkotak katikkan. sebab tuan guru hadi awang lebih tegas. menyatakan sesuatu untuk kebaikan islam dan melayu sendiri.

ajis ni, senang sangat ikut telunjuk. anak buah kesayangannya jadi batu api dibelakang. untuk politik mendesak semua boleh ajis ni. Cina baca ayat al- quran dengan tunggang langgang jadi boleh untuk politik. bukit bintang ni kawasan cina. anda perasaan, TG hadi awang tak berani nak komen apa2 bila ajis dah lampu hijau boleh menggunakan ayat al- quran? ini bukan ketua baru namanya. ketua veteran yang dah nyanyok..

sedangkan kita tahu ia sesuatu yang ternyata tidak baik.. semua orang pas ortodoks ni ikut telunjuk..

sebagai presiden pas, TG hadi awang tidak banyak peranan dalam pakatan secara terang dan luas. kenapa? TG hadi awang ni tegas orang dalam hakikat islam itu.. ini baru pemimpin yang betul jalannya.

kenapa ajis yang banyak "market"nya? sebab DAP dan Juragan melayu, bang Nuar tu senang untuk mempergunakannya. itu ini, untuk politik.. ok halaaalllllllll... ditambah dengan angan2 husam nak jadi TPM kalu anwar naik. lagi la seronok mencucuk pak ajis ni.. anak murid kesayangan.. mat bagi contoh, masa pilihanraya permatang pauh dulu.. banyak pemimpin pas tidak mahu bersekongkol dengan PKR. termasuk TG hadi awang sendiri. tapi husam tentang keputusan presiden.. dicucuknya pak ajis, terus pak ajis marah.. jaid sebab itu salah satu faktor yang pas tolong PKR masa di permatang pauh. ramai orang pas yang tak suka si nuar ni.. dari ABIM, lari ke dalam UMNO, kononnya nak ubah sistem dari dalam. padahal dia pun bapak korupsi malaysia, selain mahathir. masa masuk UMNO, mat sabu la yang paling marah dan bengkek dengan anwar.

ini ker pilihan mereka? apa ni pak ajis.... fikirla sejenak.. orang semua tertipu dengan serbannya.
macam diri tu maksum plak. pak ajis nak pergi ke islam liberal... tunggu2la... nanti macam2 liberalnya pak ajis terhadap islam.

liberalnya.. untuk politik, itu ini halalallllll....

kesian tg hadi awang, tak perla.. ajis2 pun ajisla... janji pas hilang badannya diberi kepada orang lain.. yang tinggal hanya bajunya sahaja..

pemimpin baru dalam erti kata ganti boleh la.. haha... pak ajis punya seloka tuk UMNO, beri salah, tok beri kalah...

pak ajis punya seloka oleh mat..

umno dan cina setan,
pas dan cina persahabatan.

umno islam semua salah..
pasal pakatan takdak masalah..

hahaha.. mat tengah terpikir lagi ni.. kena pegi amik sastera balik ni.. seloka tak jadi..

hahaha.... tak sabar tengok pak ajis pakai blazer.

2 comments: